piątek, 18 października 2013

Budowa łóżka z wezgłowiem - zrób to sam

Zawsze chciałam mieć duże łóżko z wysokim tapicerowanym wezgłowiem, jednak zawsze mnie cena odstraszała lub brak wyboru w polskich sklepach. Więc postanowiłam takie łóżko zbudować. Oczywiście nie od podstaw... zaczęłam od zakupu najtańszej ramy drewnianej - 180x200cm


Zaczęłam od złożenia łóżka i pomalowania nóg na czarno farbą wodną akrylową. W firmie stolarskiej zamówiłam płytę wiórową surową 20mm o wymiarach 186x90cm na wezgłowie oraz płyty pilśniowe 10mm na boki szerokość 20cm. Wszystkie płyty została wkręcone wkrętami do drewna jak na zdjęciach.




Na allegro zamówiłam owatę 5mb (szerokość 150cm) oraz gąbkę tapicerską na wezgłowie grubość 5cm wymiary 120x200cm.

5cm gąbkę wycięłam pod wymiar wezgłowia zostawiając miejsce na założenie później materaca jak widać na zdjęciu poniżej. Całość zawinęłam owatą przybijając z tyłu pistoletem tapicerskim. Użyłam zszywek tapicerskich 12mm.




Po zrobieniu wezgłowia zawinęłam owatą wszystkie boki łóżka i przybiłam zszywkami tapicerskimi.


Kiedy łóżko jest już obite owatą całość obiłam w taki sam sposób tkaniną. Znalazłam stare zasłony w domu, które postanowiłam wykorzystać na tapicerkę tego łóżka. Tkanina o wymiarach 2sztuki po 210x250cm. Oczywiście dostępne są tkaniny w rozsądnych cenach ok. 16zł/mb.










I gotowe, oto efekt końcowy...


Teraz tylko założyć stelaż, materac i pościel...



Do tego projektu użyłam:


- 10ml czarnej farby akrylowej wodnej kolor (ok. 1zł)
- Łóżko + dostawa + materac = 735zł
- Pistolet + zszywki 12mm + przesyłka = 46zł
- Płyta wiórowa + boki = 100zł
- Pianka tapicerska + owata + przesyłka = 88,59zł

Koszt całkowity: 970,59zł
 
Koszt samej ramy 180x200cm w sklepie od 900zł bez stelaża.
 
Czas pracy wraz ze schnięciem: ok. 3-4 godzin 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz